Experiment Design Workshop

Innovatieve trajecten

THNK

Als onderdeel van het THNK executive leadership program zetten zeven start-ups binnen een dag een online experiment op.

In het kort

Het doel is duidelijk: Zet een experiment op en weet binnen twee dagen of en hoe geïnteresseerd de doelgroep is.

Zeven teams nemen de uitdaging aan. Ze zitten aan het begin van de ontwikkeling van een eigen product waarmee ze hopen een bepaalde waarde toe te voegen en een probleem op te lossen.

Na het experiment, weten ze of bepaalde aannames die ze hebben gedaan juist zijn en of ze op het juiste pad zitten. Zo kan er op tijd bijgestuurd worden om het product goed aan te laten sluiten op je doelgroep en zo mogelijk veel tijd en geld te besparen.

Details

Statistieken

2 Dagen

1 ruimte

7 start ups

Methoden & Technieken

Landing page design

Facebook Advertising

Analytics

Validation Board

A / B Splittesting

Grootste uitdaging

Binnen 2,5 uur alle deelnemers een Landing Page laten ontwerpen

Resultaat

Met behulp van onze handouts en begeleiding staan er aan het einde van de eerste dag zeven Facebook advertenties, gekoppeld aan zeven landing pages online. We geven de doelgroep zo twaalf uur lang de kans om op de Facebook advertentie en landing page te reageren.

De volgende dag analyseren we de data en geven de deelnemers antwoord op de volgende vraag:

Is de doelgroep geïnteresseerd in mijn product/dienst?

En nog veel belangrijker:

Wat is mijn volgende stap om dit product succesvol in de markt te zetten?

Resultaat 1 2

Ontwerpen Landing Page + Facebook Advertentie

Op de eerste dag wordt het experiment opgezet: dit betekent dat de deelnemers actief aan de slag gaan met het opzetten van een advertentie en landing page.

Het belangrijkste voor deze landing pages: Weet wie je doelgroep is. En weet hoe en wat je over je product wil communiceren. En dit blijkt nog wel eens een uitdaging...

Uiteindelijk slaagt elke startup erin om met behulp van onze handout, presentaties en directe begeleiding, het geheel goed op te zetten met een eigen ontwerp voor de pagina.

In de middag besteden we aandacht aan het instellen van Google Analytics. Zo kunnen we morgen samen met de deelnemers de data analyseren.

Analyseren van de data

Op de tweede workshopdag kan er al zachtjes een uitspraak worden gedaan over de mate van interesse vanuit de doelgroep. We delen onze kennis over het analyseren van data met de deelnemers en helpen ze de juiste conclusies trekken.

Op dit moment zien we het kwartje vallen! Het gaat er namelijk niet om dat je ontwerp perfect is maar dat je het belang en de eenvoud inziet van experimenteren en onderzoeken tijdens het innovatieproces.

Met als gevolg dat meer dan de helft van de groepen, met een kleine aanpassing in de vorige opzet, direct weer een nieuw experiment opzet. En reken maar dat het ze het blijven doen in de toekomst.

Nieuwsgierig?

Wij zijn wel benieuwd naar jouw idee dus bel of kom langs voor een kop koffie.

Timon Del Monte Lyon

Bekijk ook

You are using un unsupported browser, which may compromise your experience. Please use Firefox or Google Chrome to get the best experience.